fbpx

Första gången

ALLA ÄR VI NYA NÅGONGÅNG

Vi erbjuder flera olika sorters yoga i olika temperaturer.

  • Gula klasser i schemat = ca 25-26° i salen. Lugnare klasser med fokus på avslappning, återhämtning och läkning.
  • Orangea klasser i schemat = ca 28-30° i salen. Lite högre intensitet, ofta med flöden där vi kombinerar rörelser med andetaget.
  • Röda klasser i schemat = ca 36-37° i salen. Varmare och mer statisk träning där vi håller varje pose en stund för att bygga bla uthållighet, beslutsamhet och motståndskraft, men även fysisk och mental styrka.
 
 

Alla klasser passar nybörjare eftersom vi alltid anpassar klassen, poserna och rörelserna till oss själva och dagsformen. Om det tex är svårt för dig att sitta på golvet går det (på de flesta klasser) bra att använda sig av en stol att sitta på. Prata med undervisande lärare innan klassen för att få rätt stöd och hjälp utifrån dina behov. 

Eftersom våra kroppar generellt sätt behöver både aktivering och avslappning, stärkas upp och mjukas upp så rekommenderar vi att man kombinerar olika klasser (färger) för att ge kroppen en så bra variation och bredd som möjligt, dessutom är de ett mycket bra komplement till varandra (= synergieffekt!)

Alla klasser i schemat är fristående och man blandar som man vill. 

I början är det bäst att testa så många olika sorter som möjligt för att se vilka sorter och kombinationer som passar dig bäst just nu i livet. Dessutom kommer du snabbare märka vilka fördelar och effekter du kan få av ett regelbundet yogautövande.

Du kan läsa mer om respektive yogaform under Våra Yogaklasser’. 

Att tänka på första gången du kommer till studion:

  • Kom minst 15 min innan klassen börjar första gången så att du hinner registrera dig och få det du behöver. Yogamatta och handdukar finns att hyra om man inte vill ta med själv.
  • Ta gärna med en vattenflaska men försök att ha en bra vätskebalans redan innan passet (gäller speciellt de varmare passen när vi svettas mycket). Undvik att dricka alldeles för stora mängder vatten precis innan eller under passet. För mycket vätska i magen kan göra att det blir obekvämt att röra på sig.
  • Av samma anledning, undvik att äta ett stort mål mat precis innan passet. Vissa mår bäst av att ha fastat ett par timmar innan och andra känner ingen större skillnad. Man får prova sig fram men första gången skulle vi rekommendera att äta något litet och lättsmält ca 1-2 timmar innan passet. Det är inget kul att vara proppmätt men inte heller en bra idé att vara hungrig och utan energi.
  • Undvik parfymer och krämer med starka dofter i yogastudion pga allergier.
  • Vad har man för kläder? På de varmare klasserna rekommenderar vi att man har så lite som möjligt som man känner sig bekväm med, t.ex. ett par tighta shorts eller byxor, sporttop, och ev ett linne om man vill. Man blir svettig och stora bylsiga kläder kommer klibba fast och störa. På klasserna med lite lägre temperatur kan man ha längre och ev mindre åtsittande träningsbyxor/yogabyxor och tex linne/t-shirt. Men även här rekommenderar vi hellre lite tightare kläder för att slippa fastna och få kläder över ansiktet osv. Men viktigare än våra rekommendationer är att ni känner er bekväma så klart. Så ha på er det som ni trivs i och prova er fram tills ni hittar en outfit som passar just er på de olika passen. 🙂
 
            Varmt välkomna in i värmen!

- HUR BOKAR MAN?

För att kunna boka plats på en klass i studion behöver du inte ha ett aktivt kort. Boka först och köp ett kort första gången du kommer hit eller genom att klicka HÄR

ONLINE-YOGA

För att delta på våra livesända klasser online (via zoom) behöver du ha ett aktivt kort. Så om du vill yoga online börja med att köpa ett kort som passar dig HÄR. En drop in kostar 100kr och ett medlemskap kostar 499kr/mån för endast online.

BOKA YOGAKLASS

Gå in i schemat och klicka på den klass du är intresserad av.

Då kommer du till en sida där du kan läsa mer om klassen och om du vill reservera en plats, fyller du i ditt namn, e-mailadress samt telefonnummer.

Därefter får du en bekräftelse på mail på den reserverade platsen. Mailet innehåller även en länk dit du går om du behöver avboka klassen. Avgiftsfria avbokningar kan göras upp till 6 timmar före klassen startar. Senare avbokningar kan komma att debiteras, 1 klipp för de med klippkort och 100kr/klass för de med periodkort. Avboka alltid vid förhinder oavsett tidpunkt, ev finns det folk på väntelista, och om platsen hinner fyllas upp av en ny elev så uteblir debitering. 

OBS! Detta gäller inte Onlineyogan utan bara bokningen av platser i studion. 

När man har kommit upp i 3 obetalda sena avbokningar eller sk ‘No Shows’ så spärras kontot för boknings till avgiften är betald.

Väntelista skapas så fort en klass är fullbokad. Om det kommer in en avbokning så skickas det automatiskt ut ett mail till ALLA som är med på väntelistan till just den klassen, sen är det först till kvarn som gäller.

Vi rekommenderar alla att skapa ett konto inne på schemasidan (högst upp till höger) så blir det mycket enklare att både boka av sig, boka på sig på fler klasser åt gången, få en översikt över alla dina bokningar, din historik samt dina kort/medlemskap med mera. Där kan du även fylla i om det är något speciellt du vill att din yogalärare ska veta om din fysiska eller psykiska hälsa.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in klasser när det är färre än två bokade, senast 2 timmar innan klassen startar. Vi mailar ut information om inställd klass till alla som är anmälda till klassen och markerar klassen som inställd i schemat.

Om ni har några frågor eller problem med bokningen är ni alltid välkomna att höra av er till oss.

Mail: info@trosahotyoga.se

Telefon: Carl 0739-638929 eller Dinah 0708-143663

VARMT VÄLKOMMEN TILL TROSA HOT YOGA,

DIN YOGAFAMILJ I TROSA!